Wezenberg Transport BV uit IJsselmuiden heeft de eerste koeler-LZV ter wereld in gebruik genomen die onder de PIEK-norm van 60 decibel valt.
Het geheim zit em in de stille koelmotor van Thermo King. Wezenberg investeert in deze bijzondere LZV omdat de klant waar Wezenberg de LZV veel voor in zal zetten de voorkeur geeft aan stil materieel. Deze klant is Albert Heyn, en die is zeer kritisch aangezien veel winkels zich in woonwijken bevinden.
Stuurassen
Maar het gebrek aan geluid is niet het enige bijzondere aan de LZV van Wezenberg. De linktrailer heeft hydraulisch gestuurde assen die ervoor zorgen dat de tweede oplegger het zelfde spoor volgt als een oplegger die direct op de schotel van een trekker ligt. Het systeem wordt ook toegepast in Dick Denby’s Eco-Link.
Laadbak
Deze LZV is echter verder doorontwikkeld. De laadbak op de linktrailer kan namelijk naar achteren geduwd worden, over de schotel heen. De chauffeur kan de trailer vervolgens tegen een dok zetten, of met de vouwklep de oplegger lossen en laden. Overigens zal de chauffeur ook weinig klagen hebben over de Scania R440 die de LZV gaat trekken. Wezenberg begon vier jaar geleden te rijden voor Albert Heyn en nam toen ook Doorenbos Transport uit Zwolle over, één van de grootste AH-transporteurs. “Daardoor zijn we nu één van de belangrijkste logistieke partners voor de supermarktketen in het noordoosten van Nederland”, aldus Gert Wezenberg van Wezenberg Transport.
Your specialist in logistics
Webdesign StandOut Reclame